مشارکت مکتوب؛ لژیون خانم ژیلا
سه شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 08:00 | نوشته ‌شده به دست نماینده همسفران رودکی(همسفر ظریفه) | ( نظرات )

تعدادی از رهجویان کمک راهنمای محترم، سرکار خانم ژیلا در خصوص دستور جلسه "اهمیت خواب شب "مطالبی را ارائه نموده‌اند که در ادامه به‌صورت مشارکت تقدیم شما عزیزان می‌گردد.

سلام دوستان مدینه هستم، همسفر

یکی از دستور جلسه‌هایی که از اهمیت بسیاری برای مسافران و همسفران برخوردار است، "اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود است".

خداوند نعمت خواب شب را به انسان‌ها عطا نموده که بدن فیزیکی و صور پنهان انسان به آن شدیداً وابسته است.

انسان برای شارژ دوباره روح و جسم خود به خواب خوب و کامل در شب احتیاج دارد، کالبد مثالی انسان در ساعات شب به جمع‌آوری انرژی‌های کیهانی مشغول است تا بتواند از این انرژی در فعالیت روزانه، استفاده کند.

برای یک خواب خوب باید سیستم بیوشیمی بدن ما به‌درستی کار کند و تولیدات آن به‌صورت طبیعی انجام شود. مصرف‌کنندگان مواد مخدر در اثر مصرف مواد، سیستم خود را از تعادل خارج کرده‌اند و همین موضوع باعث شده که آن‌ها خواب نامنظم و آشفته داشته باشند. برای تنظیم خواب شب نیاز به زمان‌داریم و بدون طی کردن پرسه زمان خواب ما یک‌شبه تنظیم نمی‌شود و برای تنظیم آن باید از زود بیدار شدن در صبح شروع شود.

 

سلام دوستان صدیقه هستم، همسفر

در مورد دستور جلسه می‌خواهم از تجربیات خودم بگویم. من سال‌ها برای صبح از خواب بیدار شدن، درگیر بودم و خیلی به‌ندرت طلوع زیبای صبح را می‌دیدم. دیر خوابیدن درش و تا ظهر خوابیدن در روز، سیستم بدنم را کاملاً مختل کرده بود و باعث شده بود که دچار گیجی، سردرد و اضافه‌وزن بشوم و هیچ‌وقت به کارهای روزمره‌ام نمی‌رسیدم تا اینکه نقطه تفکر در من ایجاد شد و تصمیم گرفتم که سنت گذشته را تغییر بدهم و بدل زدن به نیروهای منفی را شروع کردم و با توجه به صحبت‌های استاد امین از روزی نیم ساعت زودتر بیدار شدن، شروع کردم و بیدار شدنم را از ساعت یک بعدازظهر به دوازده و نیم و کم‌کم به هفت صبح رساندم و خدا را شکر طوری شد که هرروز ساعت ۶ صبح به پیاده‌روی و ورزش مشغول شدم و همین کار باعث شد که هم مشکلات اضافه‌وزن و رسیدگی بیشتر به کارهای روزمره‌ام و حتی مشکلات روانی‌ام نیز حل شود.

ازنظر کنگره، خواب شب اهمیت بسیار بالایی دارد. مسافر باید سروقت بخوابد تا صبح زود بیدار شود. مسافر من به دلیل نامنظم بودن خوابش و چند شیفت بودن کارش در سفرش اختلال ایجاد شد و برخلاف میلش که خیلی دوست داشت درمان شود، دچار مشکل شد و تصمیم گرفتم بعدازاینکه شب‌کاری‌هایش تمام شد، دوباره سفر کند و در آخر خدا را شکر می‌کنم که با این انجیو آشنا شدم و الآن که قرنطینه هستم، برای خودم برنامه گذاشتم که روزی یک سی دی از مهندس عزیز و استاد امین بنویسم که هم از برنامه لژیون کنگره عقب نمانم و هم کمک به خودم و جامعه کنم که این ویروس خطرناک گسترش پیدا نکند.

 

سلام دوستان زهرا هستم، همسفر

یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به مخلوقات و علی‌الخصوص انسان‌ها عنایت فرموده، نعمت خواب شبانه است و این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که حتی در قرآن هم به آن اشاره‌شده است که شب را برای آرامش شما قراردادیم؛ اما متأسفانه بعضی از انسان‌ها به خواب شب اهمیت چندانی نمی‌دهند و این موضوع باعث شده که در زندگی با مشکلاتی مواجه گردند که خود نیز نمی‌دانند ریشه اصلی مشکلاتشان اهمیت ندادن به خواب شب است.

خواب مفید شب از ساعت ۱۰ شب تا اذان صبح است و هنگامی‌که بدن در این ساعت در حال استراحت می‌باشد، انرژی ازدست‌رفته در طول روز مجدداً از کائنات دریافت می‌نماید و آمادگی فعالیت مناسب در طول روز را خواهد داشت.

کسانی که در حال استراحت هستند در طول روز از چهره‌ای شاداب و آرام برخوردار بوده و از آموزش پذیری و تغذیه مناسبی نیز برخوردار خواهند بود. کسانی که در این ساعات نمی‌خوابند، عموماً افرادی هستند که رنگ چهره و رخسارشان رو به زردی گراییده، چون سموم بدنشان یا دفع نمی‌شود یا به‌طور ناقص دفع می‌شود و همیشه دچار استرس، ضعف اعصاب، به‌هم‌ریختگی، عدم تغذیه مناسب، پرخاشگری وبی نظمی می‌شوند.

دلایل بی‌خوابی شبانه؛ خشم و کینه، نفرت، پرخاشگری و درمجموع روی آوردن به ضد ارزش‌ها باعث می‌شود، در صور پنهان انسان اختلالات رفتاری و آشوب ایجاد شود و آرامش ذهن را سلب نماید که خود باعث بی‌خوابی می‌شود. مصرف مواد مخدر و استعمال دخانیات نیز خواب شب را به آشفتگی وبی نظمی می‌کشاند.

چگونه خواب شب خوبی داشته باشیم؟ در طول روز فعالیت مناسب داشته باشیم تا بدن خسته شود، در طول روز از خوابیدن و چرت زدن پرهیز نماییم، تغذیه خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم، در طول روز از استخر و شنا و ورزش کردن غافل نشویم.

عدم مصرف مواد مخدر و دخانیات باعث بهبود بی‌خوابی می‌شود و در آخر نظم را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

به‌موقع بخوابیم و به‌موقع بیدار شویم و لذت خواب شبانه را بچشیم.


گردآوری مطالب: همسفر مدینه

Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: مشارکت مکتوب لژیونی،


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
همسفرفاطمه لژیون دوم چهارشنبه 6 فروردین 1399 19:23
سلام ب دوستان خوبم استفاده کردم ازمطالب عدلیتون
همسفرزهرا چهارشنبه 6 فروردین 1399 14:03
سلام دوستان خداقوت میگم
مطالب عالی بود،ممنون از عزیزان لژیون دوم
لیلاهستم همسفر چهارشنبه 6 فروردین 1399 01:20
مممنون از دوستان و همچنین راهنمای گرانقدرمان
ممنون از خواهر عزیز و تحربیاتشان را ب اشتراک گذاشتند و خداقوت ب دو ستان ممنون از همه مطالب
باتشکر
سمیه چهارشنبه 6 فروردین 1399 01:19
خداقوت به خانم مدینه وصدیقه عزیزوخانم زهراعزیز
جامع وکامل بود .واز تجربیات خانن صدیقه لذت بردم.سپاس
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic